Besök även vår:

Besök vår webb Besök vår webbshop

Mig

No User

Du måste logga in för att komma åt ditt konto.

Telia 036

Caseavatar

Group avatar

Administratörer

Telia 036

Offentligt case

← Caselösningar

• ← Se fler lösningar på detta case | Caselösningar

”Med vår robot finns inga gränser, du har hela världen i din hand” (2 inlägg)

• Avatar Image Lisa Renander sade för 2 år sedan:

Telia vill förenkla kommunikationen mellan företag och anställd samt skola och elever. Målgruppen är främst studerande och lärare som har behov av snabb och enkel kommunikation.

Vår lösning är en robot som är lättillgänglig, smart och snabb. Roboten kan man fråga vad som helst inom skolarbete – roboten har alla svar. Med den kan du nå oändligt mycket information på vilken språk du vill på ett ögonblick.

Man kan både prata med roboten eller skriva till den. På så sätt kan även döva och blinda nyttja applikationen och den går att använda under lektionerna. Roboten kan skicka över bilder och information.

Ett samarbete med MSN ger trygghet och den är även miljövänlig så man slipper skriva ut all information och då sparar man papper.

Andra idéer på applikationer:
    - Anteckningar från lärare
    - Översättning / lexikon för glosor, alla språk
    - 3D lärare – hologram
    - Livechat

Lagmedlemmar:
    Hannah Svensson – hejjagheterhannah_@hotmail.com
    Johanna Nordlander – jo_hanna92@hotmail.com
    Sandra Forslund Olsson – sandra_forslund_olsson@hotmail.com

Uttagning 10 – Medieprogrammet | Team 3
    Skolmästerskap, Entreprenörsspelet Sundsvall
    21 april 2010

• Avatar Image Lisa Renander sade för 2 år sedan:

Jag tycker det är smart att bygga på ett samarbete med en redan befintlig aktör – det minskar kostnaderna. Gillar att idén är storslagen och visionär samtidigt som jag tror att det är genomförbart!