Besök även vår:

Besök vår webb Besök vår webbshop

Mig

No User

Du måste logga in för att komma åt ditt konto.

Sundsvallsflyg 026

Caseavatar

Group avatar

Administratörer

Sundsvallsflyg 026

Offentligt case

← Caselösningar

• ← Se fler lösningar på detta case | Caselösningar

”Ekologiska varor + utsläppsrätter = Win Win” (2 inlägg)

• Avatar Image Lisa Renander sade för 2 år sedan:

 Vi kommer att starta ett samarbete med affärer som säljer ekologiska varor. För att skapa en win-win situation för Sundsvallflyg och vår samarbetspartner. I kampanjen så får de en utsläppsrätt när de köper de ekologiska varorna. Och när man köper utsläppsrätter så får man rabatt på de ekologiska varorna.

 Bra och synlig marknadsföring som man ser direkt. Vi vill marknadsföra utsläppsrätterna på bussar.

 Marknadsföringsmaterialet ska bestå av talande bilder, inte massa information i form att text, då ingen orkar läsa det.

 Reklam över internet och när man väntar, bevis att man köpt, får bulle och kaffe

 Vi vill även skapa en medieshow med modevisning av kläderna där vi bjuder in gäster. Det skulle eventuellt kunna äga rum vid ett frukostseminarium som Sundsvallsflyg ordnar. På arrangemanget ska det vara showkänsla och med fokus på miljö och att marknadsföra utsläppsrätterna.

Strategi
    1. Söka sponsorer
    2. Komma överens med sponsorer.
    3. Information till resenärer.
    4. Marknadsunderökning vad vill kunderna.
    5. Förverkliga.

Team 4
    Uttagning 3 – Timrå Gymnasium, TE Design & HP år 1 & 2
    Skolmästerskap, Entreprenörsspelet Sundsvall
    13 april 2010

• Avatar Image Lisa Renander sade för 2 år sedan:

Gillar att man tänker ett steg längre och ser win-win lösningar genom att samarbeta med företag som också har ett miljöperspektiv. Jag tror det ger många synergieffekter! Klockrent att välja buss som marknadsföringsforum av samma anledning. Gillar även resonemanget kring att använda sig av mycket bilder och lite text. Helt rätt tänkt! Intressant att addera modeshowen, den känns dock kanske lite ytlig i sammanhanget men annars tror jag att det också är en bra idé. Kanske kan man skapa en modeshow med fokus på miljövänliga kläder och med ekologisk mat som tilltugg för att få in samma tema?